It is currently Sun Sep 24, 2017 8:02 am





Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
 Unik CC di Jepun 
Author Message

Joined: Tue Feb 24, 2009 9:22 am
Posts: 24
Location: madinatul ahlam
Post Unik CC di Jepun
jom kita tinjau Cyber Cafe di Jepun!

Dengan kadar bayarannya 500 yen untuk 15min (bersamaan dengan rm18.00) dan 1500yen untuk 7-9 jam ( kira2 rm55.00) Tengok sajalah perkhidmatan yg mereka sediakan.

Bukan sekadar tempat untuk melayari internet, bahkan boleh membaca seberapa bayak komik yg disediakan secara percuma. Begitu juga dengan perkhidmatan minum secara percuma. Boleh minum secara puas sampai kembong perot pun xpe! Lps tu bole carik toiletnya yg berganda bersih dgn toilet kt mesir ni..hehe..

Biasanya CC akan dibahagi kepada 2 bhgn, 1 untuk kwsn tertutup dengan bentuk bilik-bilik seperti cubes, sesuai bg sesiapa yang inginkan privacy. Satu lagi untuk kwsn terbuka. Bergantung juga kepada kehendak pelanggan, boleh memilih untuk 1 bilik untuk seorg, 2 org atau lebih. Sebagian besar bilik tersebut sudah dilengkapi dengan berbagai macam alat, mulai dari komputer itu sendiri, webcam, mic dan juga TV untuk menonton.

Dan yang menariknya ada juga CC di sn yang menyediakan perkhidmatan untuk tidur, bg sesiapa yg nak berjimat tidur di hotel2, bolehlah melepak di CC. Siap ada bilik mandi dengan air hangat lagi. Dengan syarat, sediakan aja fulusnya.

Satu hal yang sebenarnya sekarang menjadi masalah tersendiri bagi pemerintah disana seiring dengan meningkatnya pengganguran dan juga orang yang mendadak tidak punya tempat tinggal (homeless) adalah keberadaan internet cafe sudah mulai berubah fungsi sebagai rumah sementara bagi mereka yang tidak punya tempat tinggal.
Canggih2 pun problem juga ya..huhu. Ok sy tinggalkan anda dengan gambar2 di bawah inii. :)


ImageImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage


Thu Jun 18, 2009 1:54 pm
Profile E-mail YIM

Joined: Sun Mar 29, 2009 9:29 pm
Posts: 35
Post Re: Unik CC di Jepun
lengkap nye cc ni...ada tpt minum,ada toilet,leh buat kat wisma melaka ni... :lol: :lol:


Sat Aug 15, 2009 5:34 am
Profile E-mail

Joined: Tue Feb 24, 2009 9:22 am
Posts: 24
Location: madinatul ahlam
Post Re: Unik CC di Jepun
kita tunggu dan lihat sj kemudahan yg ada kat bangunan baru kita ye ;)


Wed Aug 19, 2009 8:06 pm
Profile E-mail YIM
User avatar

Joined: Fri Dec 12, 2008 11:56 am
Posts: 36
Location: Tanta, Egypt
---------
Post Re: Unik CC di Jepun
puas hati kalau jenis yang perlu lepak berjam-jam depan PC. Dgr2 line internet kat Jepun teramat amat amat laju, kan?


Tue Sep 01, 2009 8:53 pm
Profile E-mail YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron