It is currently Sun Sep 24, 2017 7:59 am





Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
 Aku BerDOSA! 
Author Message

Joined: Wed Dec 10, 2008 7:00 pm
Posts: 12
Location: Nasr City,Cairo
Post Aku BerDOSA!
salam aku mulakan..ntah kenapa tergerak hati nak menulis hari ni..
padahal aku x minat nak menulis..

tp hari ni dan sebelumnya byk kali aku dah buat dosa pada ALLAH S.W.T.-pencipta aku
aku malu sebenarnya,
tgok aper yg ak dh buat!
aku buat perkara yang ALLAH larang!
ALLAH suruh amal ma’ruf nahi mungkar..tapi aku?! amal mungkar,
kata nak masuk syurga….kalau nak masuk syurga mesti kena ikut syaratnya,
kena ada ‘kunci’ nak buka ‘pintu’ syurga tu nanti….
tapi aku dah dapat ke ‘kunci’ tu?
sampai berani dah nak buat dosa…(kira dah confirm masuk la tu)

memang betul,
setiap kali lepas dah buat dosa,aku pasti rasa bersalah kat benak hati aku..
tapi esok dan esoknya, aku buat benda yang sama,dosa yang sama,
aku tahu Allah itu MAHA PENGAMPUN,MAHA PENERIMA TAUBAT…
nak ke Allah terima taubat aku?
dah la aku kadang-kadang terlepas perkara fardhu…
benda sunat lagi la,
pergi masjid?
selagi tak sampai hari jumaat atau bermusafir…
tak der la aku nak pegi masjid…kalau nak dikira memang ramai dah yang ajak aku pegi masjid..
diorang kata”kalaulah kita org muslim tak imarahkan masjid sape lagi!takkan kita nak suruh org nasrani atau masihi!”
sekali lagi..nak ke Allah terima taubat org yang jarang sekali ziarah serta imarahkan rumahNya?
Allah ada menyebut dalam kitabnyer(yang jarang juga aku baca)

Dan tidaklah taubat itu diterima Allah dari orang-orang yang mengerjakan kejahatan (yang) hingga apabila datang ajal kepada seseorang di antara mereka, (barulah) ia mengatakan : “Sesungguhnya saya bertaubat sekarang”. Dan tidak (pula diterima taubat) orang-orang yang mati sedang mereka di dalam kekafiran. Bagi orang-orang itu telah Kami sediakan siksa yang pedih.

surah an-nisaa,ayat 18

nak ke aku tergolong dalam golongan yg bila malaikat maut dh tarik roh aku baru nk bertaubat?nak ke?!

AKU TAK NAKKKK !

YA ALLAH SESUNGGUHNYA ENGKAU MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI,DAN SESUNGGUHNYA ENGKAULAH MAHA PENERIMA TAUBAT.
AKU MOHON PADAMU YA ALLAH AMPUNKANLAH DOSA-DOSAKU SELAMA INI YA ALLAH..
AKU BERTAUBAT PADAMU YA ALLAH…DAN BERHARAP PADA REDHAMU YA ALLAH..
AKU BERTAUBAT YA ALLAH..AKU TIDAK AKAN MENGULANGI DOSA-DOSA YANG PERNAH AKU LAKUKAN…SESUNGGUHNYA ENGKAULAH MAHA PENERIMA TAUBAT…
MAAFKAN AKU YA ALLAH..

amin ya rabbal a’lamin………

Kecuali orang-orang yang taubat dan mengadakan perbaikan dan berpegang teguh pada (agama) Allah dan tulus ikhlas (mengerjakan) agama mereka karena Allah. Maka mereka itu adalah bersama-sama orang yang beriman dan kelak Allah akan memberikan kepada orang-orang yang beriman pahala yang besar.

surah an-nisaa,ayat 146.

MAAFKAN AKU YA RABBI…

dari :http://amiralamin.blogspot.com


Thu Jun 18, 2009 1:37 am
Profile E-mail YIM

Joined: Tue Feb 24, 2009 9:22 am
Posts: 24
Location: madinatul ahlam
Post Re: Aku BerDOSA!
salam
Alhamdulillah, ust patut bersyukur. Sbb apa sy kata gtu? :)
Sbb Allah dah beri ust petunjuk. Ust mampu untuk detect[i]perkara ma'asi{/i] yg ust katakn tu. Cuba bayangkan, kalaulah Dia x beri petunjuk, dan ust terus menerus melakukan perkara ma'asi...itukn lebih malang?..na'uzubillah..

Ada 1 hadtih, afwan x jmpa cr matannya..huhu..lebih kr mafhum hadith tsebut..Nabi SAW bersabda jika hati kita rasa x sedap bila lakukan sesuatu itu, maka itulah dosa...

sapa2 jumpa hadith ni, bole la postkan kt ruangan hadith ya. Syukran..


Thu Jun 18, 2009 1:19 pm
Profile E-mail YIM

Joined: Tue Feb 24, 2009 9:22 am
Posts: 24
Location: madinatul ahlam
Post Re: Aku BerDOSA!
susah hati dengan sebab dunia,
akan
menghitamkan hati,
susah hati dengan dosa,
akan
memancarkan cahaya
;)


Mon Jun 22, 2009 3:00 pm
Profile E-mail YIM
User avatar

Joined: Fri Dec 12, 2008 11:56 am
Posts: 36
Location: Tanta, Egypt
---------
Post Re: Aku BerDOSA!
cahaya? pelita?
:D


Tue Sep 01, 2009 11:19 pm
Profile E-mail YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron